martes, 1 de junio de 2010

Volta a Mallorca 2010

Hola a tots. A principis de maig, concretament dia 1 vàrem començar la regata volta a Mallorca amb l'Altaïr. La sortida era a Palma, així que vàrem dur el vaixell cap a ciutat el fi de setmana abans. La primera etapa consistia en sortir de Palma i arribar a Sa Ràpita. No era una etapa molt llarga però la manca de vent va fer que ho fos. sortirem de la badia de Palma amb un vent de través de 15 nusos i a poc a poc es va anar calmant. això ocurria dissabte de 1 de maig. Diumenge dia 2 sortírem de Sa Ràpita en rumb a Porto Colom. Teníem un vent de 15-20 nusos de cenyida, la qual cosa no ens feia perdre terreny respecte als vaixells més gran i ràpids. Però el vent ens va abandonar en girar cap Salines. I vàrem navegar rumb a Porto Colom amb una suau brisa de cenyida oberta d'uns 7-12 nusos. En arribar deixàrem el vaixell ben amarrat i tornàrem en autocar cap a Palma. El cap de setmana següent continuaríem. Dia 8 sortírem a les 10 del matí de Porto Colom ja que teníem per davant 45 milles. Teníem un vent de 15-20 nusos de popa, la qual cosa en feia avançar a una velocitat entre 7 i 8 nusos, sempre navegant amb l'spi. Quan vam arribar a la porta obligatòria de Cap de Pera el vent va pujar fins als 25 nusos i les onades devien ser d'uns 1'5 a 2 mts d'alçada. L'Altaïr anava content surfejant les onades, fins que en una sèrie de planejades vàrem fer una punta de 9'8 nusos. Tot i ser una velocitat alta per aquest tipus de vaixells en cap moment vàrem témer pel vaixell, quedant demostrat que és molt mariner i noble. En arribar al Cap des Freu el vent va quedar mort. Però després d'una hora va saltar un vent d'uns 12 nusos de cenyida oberta que ens va fer entrar a bona velocitat dins la badia d'Alcúdia. Diumenge sortírem cap a Sóller. La sortida va ser amb spi i anàvem a bon ritme. Però a unes 3 milles de Punta Beca ens quedàrem tota la flota encalmada i el comité va suspendre la prova i vàrem seguir a motor fins a Sóller, on deixàrem els vaixells amarrats. A la setmana següent, dia 15 un fort temporal estava instal·lat a la zona nord de Mallorca i el comité decidí suspendre la prova Sóller-Andratx. Per tant diumenge hauríem de fer Sóller-Palma. Aprofitàrem el dia per relaxar-nos i fer vida de port. Dínàrem de paella, férem siesta i "pelotassos" per matar el temps. El dia següent sortírem cap a Palma amb poc vent i mar de fons. En passar per Dragonera va saltar vent de popa i férem un bon ritme fins arribar a Palma.
Va ser una regata divertida i hi va haver molt bon ambient amb tots els participants i els diferents membres de la tripulació.